Best å markedsføre med epost?

Markedsføring via e-post vinner terreng – under visse forutsetninger, viser ny undersøkelse.

E-posten er fortsatt en svært effektiv måte å nå forbrukerne på, og interessen for å motta tilbud og relevant innhold på denne måten er høyere enn noensinne. Det viser en ny undersøkelse om europeeres e-post-vaner gjennomført av Adobe.

I følge undersøkelsen anser hele 63 prosent e-post som den ideelle måten for merkevarer å kontakte dem på, noe som er opp 5 prosentpoeng sammenlignet med 2016. Samtidig drukner vi i meldinger og stadig færre leser alle e-postene vi mottar – 35% av personlige meldinger forblir uåpnet, noe som bør være en tankevekker for dagens markedsførere.

– Den økende interessen for å motta tilbud via e-post viser at dette fortsatt er en markedsføringskanal med et stort potensiale. Samtidig viser undersøkelse at skal det ha noen effekt og skape reelle konverteringer er det nødvendig med tiltalende og personlig tilpasset innhold, sier Imran Afzal, nordisk markedssjef for Adobe Experience Cloud.

Undersøkelsen viser også at vi i mindre grad enn tidligere sjekker innboksen, og at mobilen er den foretrukne enheten for å lese personlig e-post, sammenlignet med f.eks. nettbrett (hhv. 48 og 8 prosent).

 

About the author

Related Posts

Legg igjen et svar

Leave a Reply